Oförstående chef...

Åh, jag är vrålhungrig! Sitter här i soffan och bloggar från vår nya (begagnade) laptop. Väntar på en pizza-delivery och mår rätt illa. Men illamående är ett bra tecken och jag klagar inte.

Ja, jag ville bara prova vår nya dator och den verkar ju fungera som den ska. Lite ovant med tangentbordet bara. Vissa knappar sitter lite annorlunda.

Hoppas att de ringer från Huddinge imorgon och meddelar oss tiden för moderkaksprovet. Jag tycker att jag har lyckats ganska bra denna graviditet med att inte tänka så där jättemycket på vad som komma skall. Men min himla chef är på mig hela tiden med diverse frågor och jag blir galen av det. Hon sätter fart på tankar som jag lyckats att inte tänka och hon gör mig jättestressad över detta med moderkaksprovet. Tjatar om att hon måste veta när det blir, precis som att jag kan påverka datumet. Hon frågade till och med om inte jag har något att säga till om rörande tiden. Hallå, vad tror hon? Att jag prioriterar att arbeta en dag och eventuellt skjuta fram tiden? Nej, knappast! Men samtidigt förstår jag att hon behöver veta för att kunna planera. Men tycker ändå att hon kan visa lite mer tålamod och förståelse.

Men, men, snart är provet taget och snart vet vi om vi får tillåta oss att känna lycka eller om vi åter igen kommer tvingas till abort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0