Ny kamera och en tur till svampskogen

Wiiii!!! Strax efter klockan 17 idag kom det efterlängtade UPS-budet med vår nya kamera. Vi har redan testat den och jag känner mig jättenöjd än så länge. Nu ska jag strax sätta i CD:n med användarmanualen och se vilka finesser som finns. Åh, vad det ska bli skoj att lära sig denna kamera. Är glad och känner att det nog blev ett riktigt bra köp.

M skulle iväg ut i skogen med voffsis idag och jag bestämde mig för att följa med. Vi tog med oss små papperskassar också utifall att vi skulle springa på någon svamp. Och det gjorde vi, trots att jag inte orkade gå särskilt länge. Så nu har vi precis ätit smörstekta kantareller på ugnsgräddade baguetter, mmm! Och sen lite vattenmelon till efterrätt har fått mig att må som en drottning. Härligt!

Imorgon ska vi ut till M´s föräldrar. De ville bjuda på mat och hinna få en sista titt på magen innan det är dags. Vi tänkte passa på att slipa och måla utemöblerna som vi har väntandes på oss där också. M får slipa så målar jag. Ska bli skönt att få det gjort så att vi kommer ett steg närmare att få vårt uterum färdigt. Vore så himla bra om vi kan få det klart snart. Känns som att det kan bli mysigt att ta emot främmande där nu när Liten ska komma till oss. Blir ju som ett helt extra rum, och med tanke på att vi inte bor så där jättestort så är det behövligt.

Inatt var också en ganska shitty natt. Hoppas denna blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0