30+0

Idag har jag varit en ganska lång stund på stan. Vi var ett gäng som åt lunch tillsammans. Efter lunchen gick jag och min brors sambo och lilla brordottern vidare för lite shopping. Vi shoppade lite söta bebiskläder. Det var jättetrevligt och det är alltid lika underbart att få träffa lilla W!

När jag kom hem tog jag och M fram Teos undanstoppade kläder och gick igenom. Jag kände att det var läge nu, men det blev jobbigt. Det väckte så mycket känslor och saknaden efter honom blev så påtaglig igen. Men nu är det gjort. Nu ligger Teos kläder i en byrålåda tillsammans med Litens nyinköpta kläder. Det borde ju ha känts mysigt att göra i ordning Litens byrå och kläder, men jag känner mig rätt låg faktiskt. Känslan av att allt ska ryckas ifrån oss igen har kommit tillbaks och den känslan är ganska svår att hantera. Särskilt nu när han snart är här. Vi måste ju liksom förbereda för hans "ankomst" oavsett rädslan. Vi har också pratat om att hämta Teos säng och ställa fram den så att lilla voffsan får vänja sig vid den innan Liten kommer. Tror inte att det är bra om det blir alltför mycket nytt här hemma i samband med att vi kommer hem med Liten.

Varför kan jag inte bara förmå mig att våga tro att allt ska gå bra?!! Jag behöver verkligen få känna mig lugn nu. Och jag tycker att jag gjort det i några veckor. Antar att det är därför jag vågat handla lite nytt till Liten. Men nu är lugnet som bortblåst. Tänk att det skulle rivas upp så mycket känslor igen efter så lång tid. Teo skulle ju ha blivit 6 år i september. Men idag är det 8 veckor kvar till kejsarsnittet, så jag har några veckor på mig att återigen försöka finna lugnet. Måste våga tro!!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!

Jag är helt övertygad att allt går bra!

Kram Tina!

2009-05-29 @ 20:46:03
Postat av: Anna

Hej gumman!

Jag förstår att det känns jobbigt med alla tankar.

Det kommer gå bra ska du se!

Du vet var jag finns om du vill prata av dig, vill ha sällskap eller vad som helst.

Jag finns här.. dygnet runt!

Ha en jättemysig helg!

En massa styrkekramar till dig!!

2009-05-29 @ 21:18:23
URL: http://novalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0