Mysigt med besök

Idag har vi haft besök av Douglas kusin F och Douglas farmor. D´s farmor blir kusin F´s mormor. Det var mysigt med lite besök. Känns som att vi varit ganska isolerade i två veckor nu på grund av att vi varit sjuka. F fick låna en systemkamera av oss som bara legat utan att användas. Jag har liksom aldrig riktigt tagit mig för att sätta mig in i den ordentligt trots två riktigt bra objektiv. Men det är som det är. Vi köpte den begagnat precis när digitalkamerorna började bli vanliga, och då kändes det så himla uråldrigt och osmidigt med fotorullar. Hur som helst, F verkar ha ett riktigt intresse och jag hoppas att hon lär sig den. Ska bli spännande att se hennes alster. Hmm, kan man säga alster om fotografier? Måste slå upp ordet i ett lexicon.

...

alster = produkt särskilt av intellektuell eller konstnärlig verksamhet

Så ja, jag kan skriva att det kommer bli spännande att se hennes alster. Det är faktiskt skrämmande, men min hjärna fungerar inte alls som den brukar. Jag tappar ord hela tiden och säger de mest konstiga saker. Känner mig riktigt ointelligent ibland. Det är precis som att hjärnan går på lågvarv. Segt och långsamt. Och då ska vi inte tala om min huvudräkning som i vanliga fall är riktigt vass... Måste bero på sömnbristen.

Tyckte så synd om min lilla plutt idag igen. Han hade inte bajsat på några dagar, men idag satte han igång och stånkade rejält direkt efter att han fått mat. Och när jag stod och sköljde ur hans matskål så frågade F mig "Vad gör han?". När jag vänder mig om ser jag att han är alldeles mörkröd i hela ansiktet och att det rinner mat både ur näsan och munnen. På bordet framför honom låg värsta pölen med matkräk. Han måste helt enkelt ha tagit i så himla mycket när han försökte bajsa att det kom upp. Han blev jätteledsen, plutten. Han lyckades i alla fall bajsa. Och mycket blev det. Men en dusch på det och lite kläder i tvättmaskinen så hade jag en trött och hungrig kille. Han ville dock inte ha någon gröt eller mat, så han fick amma sig till sömns i stället. Min älskling!!!

Hihi, när man har bebis tror man visst att alla är jätteintresserade av ens barns bajsvanor. Sorry!

I helgen står mer målning på schemat samt värdering av vårt nya hus.

Ikväll väntar Solsidan. Brukar inte gilla svensk komedi, men Solsidan är riiiiktigt bra!!!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja tänk att bajs ofta är ett samtalsämne nu för tiden, hihi.



Älskar verkligen Solsidan, om en kvart börjar det:o)

2010-03-05 @ 21:13:50
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: signe

Men lillgubben då! Hoppas magen blir bättre...



Jag tänker på det där med kräks och bajs, när jag lägger ut dagboksanteckningar på bloggen så kan det vara flera dagar som bara handlar om Theos bajsvanor och hur mycket han kräks. Men det var ju det som var vårat fokus under vissa stunder, så det bjuder jag på =)



Jag håller med angående solsidan, jag är inte särskilt förtjust i svenska komedier, speciellt inte de serier som brukar gå på fredagkvällar (typ hey baberiba och liknande). Men solsidan är fantastiskt kul!



2010-03-06 @ 11:08:40
URL: http://theoholmgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0