26+0, liten mage och ofärdiga projekt

Åh, ny vecka igen. Känns helt fantastiskt att graviditeten går framåt. Var hos barnmorskan idag igen och mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. Magen växer inte jättemycket men jag ligger fortfarande inom normalen. Men blev så klart lite orolig. Men det hör väl till med tanke på min historia. Ska tillbaks om knappt två veckor och då har förhoppningsvis magen vuxit ikapp. Sen så får jag komma på nytt ultraljud igen den 25/5. Hur som helst så är det fullt liv i magen och det får jag ta som ett gott tecken på att det ändå är som det ska.

Fick idag också veta vilken sort min brors lilla bebis har. Åh, det ska bli så himla spännande att få träffas deras lilla plutt. Jag längtar! Och det verkar som att det kanske inte kommer dröja så länge. Hans sambo verkar ha åkt på havandeskapsförgiftning och om hennes tillstånd försämras så kanske lilla bebisen måste få komma ut lite tidigare. Men hon räknas ju snart som fullgången, så det kommer ju säkert inte innebära någon fara.

Usch, ska jobba imorgon. Har ingen lust. M är ledig och jag skulle verkligen vilja ha den dagen ledig med honom. Vi har mycket vi skulle behöva ta tag i. Men det får väl bli vid ett senare tillfälle antar jag. Hmm, vi har så många oavslutade projekt i vår husrenovering. Men om vi tar ett i taget så är vi kanske i mål snart. Vi gjorde fel som rev ut ALLT samtidigt. Hade varit bättre att ta ett rum i taget. Men samtidigt så var det så ofräscht så jag hade inte velat bo här i sådana fall. Sen var vi ju mer eller mindre tvugna att ta tag i det utvändiga också då det var i sämsta laget. Så nu är allt halvklart, både invändigt och utvändigt. Men, men, det är lite roligt också. Fyndade i alla fall ett fint, gammalt linneskåp på Blocket för 450 kronor. Ska bara försöka hinna måla det vitt också. Alltså, ännu ett projekt :-O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0