Hoppet växer för varje dag som går

Vi hade voffsis-vakt igår. Inte för att vi ville bli av med henne utan för att M´s kompis ville låna henne. Hans tvååring älskar hundar och de tycker att vår lilla Kira är så himla mysig och snäll. Så hon sov hos dem inatt och det känns lite tomt här hemma faktiskt.

Jag och M var ut och åt igår med min bror och hans gulliga sambo. Det var trevligt. De ska också ha bebis men deras är beräknad att komma tio veckor före vår lilla skrutt. Sen är min bästa kompis också gravid och hon är bara tre veckor före mig. Sen är det ett helt gäng till som är beräknade ungefär samtidigt. Värsta babyboomen! Hoppas att jag och M också kommer få vara en del av den boomen denna gång. Men för varje dag som går så växer hoppet.

Och apropå hopp, så växer mitt hopp också för en annan tjej som just nu ruvar på en liten stjärna. Borde vara hennes trettonde ruvardag idag och jag tror verkligen att det tagit sig :-)

Nej, om jag skulle försöka få i mig en sen frukost då. Sen kanske jag och M ska till Stadshotellet här i stan och äta en brunch. Vi fick presentkort av min kusin och det vore så himla mysigt... och gott! Men M är och tränar nu och jag kan tänka mig att han helst bara har en lugn hemmasöndag idag.

............

Ja, jag känner min man. Han ringde precis, och nej, han vill bara vara hemma resten av dagen. Men jag åker ner på stan ändå och fikar med en god vän.

Är ganska säker på att jag känner Liten i magen nu. Det är så himla mysigt, men längtar fortfarande efter att det ska bli tydligare. Och jag längtar supermycket tills M kan känna liten också, men det kommer nog dröja ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0