Hopp VS Förtvivlan

Så! Efter en himla massa strul och "ta saken i egna händer" så har remissen äntligen kommit fram och vi har fått en tid för moderkaksprov imorgon. Känns så himla skönt att vi äntligen är där. Ser inte fram mot provtagningen, men jag orkar inte ovissheten länge till och ju tidigare vi gör provet, desto tidigare kan vi få svar.

Jag har sovit riktigt dåligt den sista veckan och kommande natt lär inte bli bättre. Åh, vad jag hoppas på en problemfri och snabb analys. Kanske, kanske kan vi få något svar redan innan helgen. Jag vågar knappt tänka tanken...

Har så många tankar i huvudet och jag kastas ständigt mellan hopp och mörk, mörk förtvivlan. Ena sekunden ser jag för mig hur jag krampar av sorg efter ett negativt besked och nästa stund ser jag mig själv gråta hysteriskt av glädje efter ett positivt besked. Jag ser mig själv liggandes på operationsbordet för en abort och i nästa dagdröm ligger jag där inför ett kejsarsnitt för vår friska lilla bebis. Vissa stunder förtränger jag att jag över huvud taget är gravid och andra stunder funderar jag på fina namn till liten i magen. Försöker så hårt att inte knyta an samtidigt som jag vet att jag kommer ångra dessa veckor om det går vägen. Jag har inte tagit några fotografier på magen och jag har inte skrivit någon graviddagbok. Jag har ingen koll på min vikt heller, men tror att jag som vanligt inte gått upp ett enda kilo. Vi har inte ens en våg hemma men jag vägde mig hos en vän precis innan jag visste att jag var gravid och då vägde jag ganska precis 51kg. Så om det går vägen så är det väl den vikten jag får utgå ifrån.

Om jag orkar så bara måste jag skriva av mig lite imorgon också efter provtagningen. Men jag vet hur det brukar bli, jag kommer hem och sover som en stock hela dagen, kvällen och natten.

Måste det gå vägen!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny E

Hej, tycker att du ar alldeles fantastisk.

Hittade din blogg av en slump nar jag letade efter ivf-information osv (jag och min pojkvan har precis bestallt tid for att gora ICSI).

Manga kramar fran en svensk tjej i Australien.



2009-01-14 @ 07:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0