Lugn, lugn, bara lugn...

Sitter här i soffan och surfar runt lite. Voffsisen ligger bredvis mig och snusar och snarkar. Hon är så himla mysig.

Har försökt hitta information om hur länge den ökade missfallsrisken kvarstår efter moderkaksprov. Jag har ju hört sedan tidigare från många olika håll att den kvarstår under tre veckor. Men på ett ställe hittade jag information om att de flesta missfall efter moderkaksprov sker inom 48 timmar, de allra flesta inom 24 timmar efter provtagning, vilket ju stämmer bra med missfallet jag fick efter förra moderkaksprovet. Det stod också att risken endast kvarstår i en veckas tid. Så jag ska försöka ta fasta på den informationen istället. Vad gör man inte för att lugna sig själv lite?!!

Håller på och tvättar lite här hemma också, men maskinen är klar sedan ett bra tag och jag sitter fast här framför datorn trots att jag egentligen måste skynda mig att hänga tvätten så att mina arbetströjor hinner torka till 14.30. Börjar jobba klockan 15, så...

Magen är i alla fall stor och nu syns det också en liten mage på morgonen efter toalettbesöket. Så det borde inte bara vara en svullen mage, utan också en liten bebismage som gör sig synlig. Tycker att det är så vackert med gravida kvinnor och hoppas att jag får gå hela denna graviditet och njuta av min fina, växande mage.

Nej, om jag skulle ta och hänga den där tvätten och hoppa in i duschen då så kanske jag hinner få lite annat gjort idag också. Skulle behöva köpa hundmat och lämna lite gott grönt te och ingefärshonung till min kära mormor.

Så adios, min livsuppehållare till blogg och så klart till eventuella läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0