Cirka 36 timmar kvar!

Åh, idag fick vi gjort precis allt det som jag hoppades på. Känns så himla skönt! Och som en bonus för allt slit kunde jag och M sitta i vårt uterum och äta vår kvällsmat. Så himla mysigt!!!

Jag är glad men väldigt trött nu och ska snart gå och lägga mig. Behöver bara varva ner lite först. Och var kan jag göra det bättre än här framför datorn?

Om jag känner att jag orkar med min mamma imorgon, så kommer hon hit och hjälper till med städningen. Det är det sista måstet på "to do"-listan innan torsdag och det skulle vara väldigt skönt med lite hjälp. Och nog allt tror jag att jag ska orka med min kära mamma. Är bara lite orolig för att jag kommer befinna mig i någon slags bubbla och inte riktigt ha tålamod för att umgås. Men det har hon säker förståelse för så där dagen innan Dagen. Och vi kan ju städa på olika ställen av huset, så kan jag gno och gnugga trots att jag befinner mig i min lilla bubbla.

Imorgon ska jag också göra ett gipsavtryck på min mage och sen så måste magen och området lite längre ner förberedas inför kejsarsnittet. För er som inte vet så måste man ta bort håret med hjälp av en hårborttagningscreme. Det är direktiv man får skriftligt från sjukhuset. Man får inte raka sig på grund av infektionsrisken. Annat att tänka på är att inte använda hudcreme och man får inte ha nagellack och smink på sig. Inte för att jag skulle ha det ändå, men... Något jag däremot kommer ha trots att man inte får, är mina kontaktlinser. Jag vägrar ligga där med brillor och kanske missa när min efterlängtade lilla bebis kommer till världen. Tror ändå att anledningen till att man inte får ha det är om något skulle hända med mig och att jag då inte ska bli liggandes med linser i ögonen. Men jag säger till M att han får meddela läkarna i sådan fall, så får de plocka ur dem.

Nej, nu... sängen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, så nära, så nära...

Tänker på dig och extra mycket i morgon!!

Hoppas ni får en jättemysig kväll tillsammans i kväll. I morgon kväll så är ni ju tre!!

Massor, massor, massor med kraaaamar!!

2009-07-22 @ 13:28:19
URL: http://novalii.blogg.se/
Postat av: S. A.

imorgon gäller det :D då får ni träffa lillknoddet :D ... jag kommer tänka på er hela dagen må jag lova. Grattis i förskott - o välkommen ut i solljuset T;s lillebror.

kramar.

2009-07-22 @ 16:44:19
Postat av: Jenny

Åh va spännande. Kommer tänka på er imorgon som bara den!!!



Många kramar till blivande familjen!

2009-07-22 @ 17:17:11
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Signe

Tänker på er massor idag!

Stora kramar!

2009-07-23 @ 10:52:45
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Tina

Hoppas allt har gått bra idag :) Så glad för er skull!

2009-07-23 @ 19:19:50
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vad jag tänkt på er (gör det fortfarande)!



Hoppas ni är världens lyckligaste nu.



Kramar!

2009-07-23 @ 22:00:13
URL: http://www.barnlangtan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0