Ut med det gamla...

Är så fruktansvärt trött men kan ändå inte sova. Gav upp efter att jag försökt i cirka en timme. Tröttnade på att ligga och vrida och vända på mig. Tycker det är konstigt att jag inte somnade som en stock med tanke på att jag igår natt sov dåligt och trots det gick upp strax efter sex imorse. Sov middag i cirka 15 minuter, så det borde ju inte ha hjälpt till så där jättemycket. Men det är nog lite väl mycket tankar som snurrar i huvudet nu. Jag känner mig splittrad men vill inte riktigt gå in på varför. Vill inte behöva känna så här nu när Liten snart ska komma till världen.

Så för att skingra tankarna så tänker jag skriva lite om vad jag gjort under dagen för att skingra tankarna. Ytligheter är många gånger min räddning...

Började i alla fall med att rensa ur de där två korgarna jag skrev om tidigare. Som jag trodde fanns där mycket skräp och det var skönt att slänga det. En korg blev helt tom. Nice!

Efter det tog jag tag i byrån. Där fick jag hela två lådor tomma, men fyllde den ena med sådant som jag flyttade från den byrån som är tänkt till Litens saker. Så nu har vi två tomma lådor i den byrån istället. Och med tanke på att det fanns en hel del saker i mammas förråd efter Teo, så kommer dessa lådor att behövas.

Jag rensade också bland mina egna kläder. Blev en stor pappkasse full med sådant jag ska lämna till insamling. Och alltså... mer plats även i dessa lådor.

Gick till sist igenom Teos saker som vi hämtat från mammas förråd och nu är allt sorterat. Och som sagt, efter nästan sex år i ett förråd så måste det mesta tvättas. Ska köpa tennisbollar imorgon också så att jag kan ha i tumlaren till täcket och kudden som ska ligga i vagnen.

Så med andra ord har jag fått ganska mycket gjort idag. Känns så otroligt skönt att kunna skriva det. Och som grädden på moset så kom L´s bror förbi idag och fixade så att även den sista tak-spoten i köket nu lyser. Så himla gulligt av honom att hjälpa till. Är verkligen oerhört tacksam.

Åh, jag känner att det var en bra idé att kliva upp ur sängen och sätta mig här och skriva lite. Nu har nämligen mitt mörka grubbel bytts ut mot ett nöjt leende. Kanske, kanske att jag kan somna lite lättare nu. Måste nog bara få något neutralt i magen mot halsbrännan. Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0