36+0

36+0 idag och precis två veckor kvar till kejsarsnittet. Magen börjar bli riktigt stor och jag har svårt att föreställa mig hur det måste kännas för de gravida som går över tiden med två veckor. Själv tycker jag att det redan känns som att magen är färdig att spricka. Och trots att min viktuppgång fortfarande håller sig på en lagom nivå (11kg) så tycker jag att nätterna är ganska tunga och jobbiga. Jag sover dåligt, har halsbränna och ont i ryggen. Men jag gnäller ändå inte, tycker ju att jag haft en ganska så problemfri graviditet om vi ser till det fysiska. Nej, jag försöker helt enkelt att se på dessa "krämpor" som ett tecken på att det nu verkligen börjar dra ihop sig. Åh, vad jag längtar!!!

Dagens "to do"-lista ser ut så här:
- måla sista lagret på sängen
- flytta lite möbler i sovrummet för att göra plats åt spjälsängen
- skruva ihop sängen och ställa på plats
- rensa ur en byrå, en kista samt två förvaringskorgar.

Men det kanske är lite överambitiöst att hinna allt detta på den tiden av dagen som är kvar. Har ju redan målat en del idag och även hunnit med annat.

Imorse hämtade M´s mamma mig och vi åkte till M´s mormors sommartorp. Hon ska sälja det och ville att vi skulle åka dit och kika om det var något vi ville ha. Jag hittade fyra stolar som blir bra till vårt köksbord. De stolarna vi har nu börjar falla isär och det verkar lite knivigt att få dem att hålla. Så det blir ju perfekt. Sen så hade hon dessa fina ljuslyktor också.

                                  

Lite pråliga för min smak egentligen, men tyckte ändå att de var fina.

Men mest gillade jag nog ändå detta fina set som passade bra till durkslaget jag fick av min mormor för inte alltför länge sedan

                                   

Tror att vi kommer få en kanna och ett till lite mindre fat på ställning också efter deras visningar. Gillar verkligen denna lite lantliga stil. Så himla gulligt av M´s mormor att låta oss ta det vi vill ha. M´s syster hittade också några stolar, en soffa och lite annat smått och gott. Roligt att ha något från den äldre generationen!

Nu har jag bara en sida kvar på spjälsängen som behöver målas en andra gång, sen är den klar. Så nu börjar det snart bli läge att tvätta upp bäddset och sådant så att jag kan bädda sängen så att den är klar när Liten kommer hem. Mysigt men också ganska läskigt och skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0