Ett bra annorlunda

Ännu en ny dag. Det innebär att det idag bara är fyra dagar kvar tills vi äntligen får träffa vår efterlängtade lilla skrutt! Det känns fortfarande overkligt, nästan lite som en underbar, ouppnåelig dröm. Men det är ganska mycket liv och rörelser i magen nu också, vilket känns lugnande.

Igår var vi som sagt ute hos M´s föräldrar. Vi slipade och målade utemöblerna som vi hade planerat. Energin räckte dock inte riktigt hela vägen, vilket resulterade i ett ganska slarvigt utfört arbete. Men, men, nu är de vita i alla fall och om jag inte står ut med att se slarvmålningen i framtiden så går det alltid att bättra på. Något som kan bli lite värre är dock att dessa stolar och bänken är något låga till det bordet vi har tänkt att ha till. Men vi får se, det kanske kan fungera ändå. Annars får vi tänka om och flytta runt lite på stolar och bord. God mat fick vi också och smarrig fika efter det. Känns som att jag kan äta i princip hur mycket som helst nu. Jag har alltid varit väldigt liten i maten, men nu de senaste veckorna har det verkligen förändrats. Det känns som att det går åt mycket energi och jag hoppas att det beror på att Liten växer så det knakar.

Hann även tvätta en hel del igår. Och idag har jag redan hunnit köra ett par maskiner, men har ett gäng kvar. En maskin till och sen är det dags att ta tag i alla kläder. Det ska bli mysigt att tvätta just det. Så små, små söta kläder som knappt kommer vilja hänga kvar på torkställningen. Åh, det känns så himla skönt för det känns verkligen som att vi börjar bli någolunda redo för bebis. Och då menar jag med det praktiska så klart. För i övrigt känner jag mig inte riktigt redo. Eller jo, det gör jag ju. Har ju väntat och väntat på detta tillfälle i så många år nu och jag vet ju att vi kommer att klara av det. Vi klarade ju ändå att ta hand om ett barn som var väldigt sjukt, så det är klart att vi även kommer klara detta. Det kommer bli väldigt annorlunda bara. Väldigt bra annorlunda!!!

Idag har jag även tänkt hinna med att röja lite i vårt uterum. För som det ser ut nu så kan vi inte riktigt börja ställa i ordning det. Tror att det kommer bli fint där ute också. Har köpt fina stolsdynor från jobbet som legat och väntat länge nu på att få börja användas. Har också fina gardiner som jag köpte till ett annat syfte för ett tag sen, som jag tror kommer bli fina där ute. Det behövs verkligen något för glaspartiet som skyddar mot solen. Blir så otroligt varmt där inne när solen ligger på. Dessa gardiner är i och för sig ganska skira och vita, men lite skydd blir det nog ändå.

Kamerauppdatering: Har provat mig fram lite och läst lite i användarhandboken. Känner mig än så länge väldigt nöjd!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, det låter så härligt med alla bestyr du har för dig där hemma och iordningställandet för Liten!

Det ska bli såå roligt att komma hem och se allt!

Ha en underbar dag i regnet =)

Kraaaam!!!

2009-07-19 @ 14:15:02
URL: http://novalii.blogg.se/
Postat av: FMV

Ja du, idag har tvättmaskinen gått varm här hemma. Och visst är det mysigt att fixa och dona. Men du, ha inte för stora förväntningar på hur det ser ut här hemma. För mig är allt annat än kaos, bra för tillfället.



Stor kram!

2009-07-19 @ 21:11:07
URL: http://barnloshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0