Ultraljudet gick bra

Heeej! Vill börja med att tacka för de kommentarer jag fått. Blir alltid så glad!

Ultraljudet gick bra. Liten börjar verkligen bli stor nu och läkaren uppskattade hans vikt till 2496gram. Det var 88 gram och 3,4% för lite men helt inom det normala. Fostervattenmängd och flöde i navelsträngen såg också helt normalt ut. Normal... härligt ord!!!

Idag är det bara 17 dagar kvar och jag har svårt att ta in det hela. Det känns lite overkligt att vi efter så långt kämpande nu äntligen är så nära vårt mål. Jag jobbade sista dagen i fredags så nu har jag två och en halv vecka på mig att fixa och dona och renovera det sista inför Litens hemkomst. Ja, som sagt, det känns helt overkligt.

K fick sin lilla bebis i måndags. Det blev en liten tjej. Stella ska hon heta. Mycket fint tycker jag och det betyder stjärna vilket är lite roligt eftersom att jag gav en body till K i julklapp med en stjärna mitt på. Hihi...

Var på bröllop i helgen också. Min barndomsvän som jag känt sedan jag var fyra år gifte sig och jag hade den stora äran att vara tärna på hennes bröllop. Det var verkligen ett avslappnat och mysigt bröllop i finfin miljö på Långholmen i Stockholm. Hon var vacker som en dag, helt perfekt. Och hon strålade som en sol, min underbara vän. Imorse åkte hon på bröllopsresa till Dominikanska för att sedan fortsätta till Vegas. Både hon och hennes man är riktiga poker-freaks. Hoppas att de kammar hem storkovan :-)

Nej, nu ska jag försöka väcka min lilla voffsing för en promenad. Hon har nog haft en intensiv helg hos hundvakten och sover som en stock, sötnosen! Sen tror jag att jag ska ta mig till Bauhaus och köpa lite brädor som ska spikas upp på baksidan av en TV-möbel som just nu står med naken baksida mitt ut i rummet. Ser inte nå vidare ut alls faktiskt. Men förhoppningsvis så blir min lilla idé bra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va skönt att höra att det gick bra på UL. Tänk att ni är så nära nu, det är så fantastiskt!



Stor kram!

2009-07-06 @ 12:38:20
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Lila

Vad skönt att det är nära.....kul att det gick bra för er på ultraljudet.



Träffade på grannens första barn, en dotter som ska hela Elin. Föddes med planerat kejsarsnitt 2 veckor innan BF, hon vägde 2 700kg vid födseln och hade gått ner yttelrigare....så den var lika stor som din är i magen....var SÅ söt!!



Kramis Lila

2009-07-06 @ 21:20:23
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej vännen!



Va bra att han sköter sig där inne ;)

Jag vet att du vill hinna med allt innan han kommer men kom bara ihåg att inte ta ut dig utan be även om lite hjälp. Jag kommer gärna och hjälper dig!

Vi måste försöka ses nån dag.

Sköt om dig. Massor med kramisar!!!



2009-07-06 @ 23:13:20
URL: http://novalii.blogg.se/
Postat av: FMV

Jenny: Ja, tänk att det är så nära nu. Jag har så himla svårt att ta in det. Allt jag försöker förbereda hjälper mig dock att inse att det är på riktigt. Känns nästan som att jag låtsas ibland. Men trots att rädslan över att något fortfarande ska gå fel finns kvar, så känner jag ändå att det nog blivit vår tur nu. Jag följer fortfarande din blogg och ser hur fint din mage växer. Så spännande! Du ser verkligen lycklig ut på bilderna. Stor kram till dig!



Lila: Oj, vilken liten plutt! Jag har gissat på att Liten i magen nog kommer väga runt 3200gram när han anländer. De säger ju att de kan gå upp emot 300gram i veckan den sista tiden. Tycker att det låter så enormt mycket, men känner ju att det börjar bli lite trångt i magen nu. Rörelserna har tagit en liten annan form. Är mer bök och spjärn nu och inte så mycket fladder som det var tidigare. Men jag kommer ju såklart att uppdatera med alla detaljer när han anlänt. Kram kram!



Anna: Söt!!! Jag försöker att lyssna på kroppen, men det är svårt när man bara vill att allt ska vara perfekt inför Litens ankomst. Nu vet jag att det långt ifrån kommer hinna bli det, men jag vill ändå få vissa saker färdigt. Som det är nu är det lite svårt att hålla rent med tanke på att det saknas lister och dyligt. Men jag tycker ju att det är roligt att fixa och dona lite också, nu när jag har semester. Hoppas att det går bra på jobbet. Vad himla roligt med flaskposten förresten! Men du är ju en riktig puma, så jag förstår att karlarna faller som furur för dig ;-). Ja, vi måste ses snart. Jag vill ju så gärna se hur du bor. Är ju så spännande eftersom jag fått se lite av dina inköp. Man skapar sig liksom en bild. Och vi bor ju rätt så nära, så detta får vi ta tag i. Kraaaaam så länge!

2009-07-07 @ 11:00:41
URL: http://barnloshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0