Ultraljud imorgon

Oj, nu var det länge sedan jag uppdaterade. Jag har haft fullt upp med renovering, jobb och hundvakteri hos M´s föräldrar.

Hur som helst så går det framåt med renoveringen. Snart är vi klara med fasaden i alla fall och det mesta invändigt börjar också ta form. Det är lite lister och målerijobb kvar inne och i princip detsamma ute. Sen så har vi ju vår lilla tomt att ta tag i också, men det känns inte lika akut. Och jag vet precis hur jag vill ha det, så det borde gå ganska snabbt när vi väl hinner ta tag i det. Nu känner jag att jag äntligen ser slutet. Lite synd dock, att jag inte har jättemycket ork att hålla på. Har också börjat samla på mig en del vatten i fötterna, men hoppas att det mestadels beror på värmen. Ska ju vara brudtärna på lördag också och det vore ju lite jobbigt om jag inte kommer i skorna...

Och nej, det blev som vanligt ingen bild upplagd på min fina blomma jag skrev om i förra inlägget. Och tur var kanske det, med tanke på att jag tydligen lyckades mörda den under de dagar vi var hos M´s föräldrar. Planen var att vi skulle hem och renovera lite i mitten på vår lilla "utflykt", men så blev det inte och min fina blomma stod alltså utan vatten i fyra långa, varma dagar. När vi väl kom hem så var den helt snustorr och jag har med stort hopp försökt vattna den till återuppståndelse, men långt ifrån lyckats. Har precis konstaterat att läget är kört. Dödsförklarade blomman för cirka 30 minuter sen. Så det blir nog till att köpa en ny och låtsas som inget har hänt. Kanske får bli en bild på den nyinköpta istället. Eller inte, ska nog sluta skriva att jag ska lägga upp bilder och bara göra det istället.

Imorgon är det dags för ultraljud igen. Ska få träffa en ny läkare då "min" är på semester. Men det ska nog gå bra ändå. Ska bli skoj att få kika lite på Liten igen. Det börjar verkligen dra ihop sig nu. Inte många veckor kvar. Längtar något enormt!!!

I måndags fick min kära vän en liten tösabit också. De har inte riktigt bestämt vad hon ska heta än, men det blir nog något fint. De har många fina förslag att välja bland. Jag fick träffa henne igår och hon var verkligen jättesöt. Kommer nog bli en tuff liten tjej med tanke på att hon har två storebrorsor och en polis till pappa. Stackarn, hehe...

En av mina andra vänner fick också en liten tjej förra torsdagen. Efter 18 timmars värkar slutade förlossningen med ett akut snitt. Men lilla Elvira mår bra och M verkar ha återhämtat sig snabbt ändå trots omständigheterna. Skönt!

Babyboom!

För övrigt sover jag hur kasst som helst. Men trots det känner jag mig inte så trött. Skumt. Kroppen kanske ställer in sig på lite sömn nu när det verkar som att det kommer bli vaknätter snart. I morgon kommer jag kunna skriva 35+0 här i bloggen. Och hittills har jag "bara" gått upp 11kg, men med påbörjade vattenansamlingar så kan nog det öka snabbt. Hihi, tänk om det bara smäller till och jag blir en riktigt tjockis. Kommer kännas ovant med tanke på att jag för cirka en vecka sedan passerade 60-strecket för första gången i mitt liv. Men om lönen blir ett frisk liten kille så tar jag ökad vikt utan att klaga.

Kommentarer
Postat av: Signe

11kg i v.35... det låter ju som en dröm! Själv var jag uppe i drygt +20kg och nära 100kg-gränsen :)

Jag tog mig över 100kg också på slutet.. Ska man vara så stor måste man ju kunna säga att man har vägt tre-siffrigt, annars är det ingen vits :)

2009-07-04 @ 13:25:07
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: sofia a

kul att läsa att renoveringen snart är färdig :) Då måste man ju få komma o kika ;)

Jag hoppas jag hinner träffa dig innan lillebror ska få kika fram - sedan när han kikat fram också - så klart!

Var förbi ditt jobb för ngn vecka sedan men du jobbade inte just då.

Hoppas allt är bra annars...

2009-07-05 @ 12:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0