Midsommar i renoveringens tecken

Japp, idag är det midsommarafton. Jag och M har firat midsommar på ett lite udda sätt i år. Vi har ägnat oss åt att fortsätta med vårt oändliga renoveringsprojekt. Vi är så sällan lediga samtidigt, så vi valde att passa på att få lite nytta gjort idag istället för att fira med goda vänner och god mat. Men helt ärligt, så har det varit väldigt mysigt att umgås tillsammans idag. Vi har fått en hel del gjort och vi börjar se slutet på vårt låååånga projekt. Men ännu är det mycket kvar som ska göras. Vi har planer på att fortsätta i morgon också och jag hoppas att det flyter på bra. Om vi hinner så ska vi nog ta oss till mamma också för att gå igenom Teos alla saker som står i hennes förråd. Men annars tar vi det lite längre fram istället.

Hittade en passande kruka idag också, så nu har jag planterat passionsblomman i den och ställt ner i stall-lyktan. Det blev verkligen fint. Kanske tar ett litet kort på det imorgon och lägger ut här så att  ni får se.

Inte för att jag vill vara en pessimist, men efter idag blir dagarna kortare igen. Vi går alltså mot mörkare tider. Men det känns faktiskt helt okej ändå. För jag kommer antagligen att få den mest underbara hösten och vintern någonsin.

Hur som helst... Glad midsommar så här i slutet av dagen!

Kram till mina få men trogna läsare!!!

Kommentarer
Postat av: Signe

Glad midsommar (lite i efterhand)



Hoppas renoveringen gick bra och att ni fick lite mysig tid tillsammans!

2009-06-22 @ 12:39:20
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: Kyoko

:-) Så fint att se att du tar dig modet att "boa" så här veckorna innan. Vet ju hur mycket det betyder att våga göra det. Bra att skötbordet väntar där och faktiskt tror jag att det kommer kännas bättre efter att du gått igenom lillas T's saker. Det är ju saker som Lillebror skall ärva och som han kommer vara fin i dem sakerna. Man känner sig så mycket starkare när man märker att man vågar bete sig som andra som går i väntans tider, eller hur! Tänker på dig ofta och vet att hur få soltimmar denna höst och vinter än kommer lida av så kommer det inte saknas sol hos er :-)

2009-06-23 @ 23:39:01
Postat av: Kyoko

Har du tänkt på att snart får du byta namn på bloggen ;-)

2009-06-26 @ 00:22:09
Postat av: Camilla

Hoppas att allt går bra för er med liten, glad tt jag hittat din blogg. Jag och min man ska genomgå en äggdonation i höst, hoppas allt lyckas sk gå vägen för oss också. Önskar dig en trevlig dag!

2009-06-26 @ 21:05:49
URL: http://turnerkvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0