Matuppryckning

Sammandragningarna har lugnat sig lite nu, vilket känns himla skönt. Inatt var det dock en hel del. Vaknar många gånger varje natt och inatt berodde det nog på alla sammandragningar. Tycker det är så konstigt att jag får sammandragningar när jag ligger och sover. Borde ju vara i samband med ansträngning. Kommer i och för sig då också, men när jag sover...

Jag känner i alla fall tydligare och tydligare sparkar och det går redan att se utanpå magen att det rör sig där inne. Det är så himla mysigt och jag blir varm i själen varje gång.

Börjar bli väldigt trött igen, så jag tror att det nog är läge att jag börjar med mina järntabletter igen. Får bara så ont i magen av dem, men det är ändå kanske bättre än att få järnbrist. Känner att jag slarvar lite med maten också. Är liksom aldrig direkt hungrig. Måste börja planera vår matlagning lite bättre för som det är nu blir det mycket take-away som en snabb lösning när blodsockret börjar dala. Kanske är det så mina hungerskänslor är? Ett dalande blodsocker och ett dåligt humör i stället för hungerskänslor. Har knappt gått upp 1kg och är ju ändå i v.18+4. Är ganska smal sedan innan och skulle nog behöva lägga på mig lite mer. Men alla säger ju att bebis får det han ska ha ändå, och kanske är det just det som gör att jag trots allt ändå fortsätter slarva med maten. Men nu är det hög tid för förbättring! Får nog börja imorgon, för min man har lovat att köpa med sig något hem efter träningen idag. 

Nej, om man skulle se om det finns något bra på TV då... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0