Tittat på ett litet hus

Idag jobbade jag mellan 10 och 16. Tiden gick ganske snabbt och det är alltid skönt. Efter jobbet skyndade jag mig hem för att hämta min äskade man och vi åkte sedan vidare för att titta på ett hus. Vi bestämde oss dock för att inte gå vidare med det huset. Det var lite för mycket att göra och lite för lite. Saknade helt förvaringsutrymmen och tvättmaskinen stod i köket. Huset hade i och för sig en himla massa jättefina detaljer också, som en gammal vedspis i köket och riktigt djupa fönster. Men som sagt, det får vara. Om vi ska flytta igen så ska det vara till ett ställe där vi verkligen bo för en lång tid framöver. Känns som att vi flyttat lite väl många gånger nu, och ska nog överväga nästa flytt ordentligt.

Skulle egentligen på grav-yoga ikväll, men hann inte med det p.g.a visningen. Men vi åkte en sväng till svärföräldrarna istället. Det var bara svärmor hemma och hon bjöd oss på vegetarisk lasagne. Det var jättegott! Vår lilla skrutthund fick busa lite med deras bamsehund. De trivs verkligen bra ihop och det är roligt att se. Nu är lillskruttan trött och ligger utslagen här i soffan bredvid mig. Måste snart ta ut henne på sista promenaden innan sängdags. Det är nog en av två nackdelar med att ha voffsing. Att man måste pallra sig ut oavsett väder. Men så här sista på kvällen brukar det oftast räcka med en lite kortare promenad. Den andra nackdelen är hennes små vassa hår som silar sig in överallt. Men fördelarna överväger överlägset.

På måndag är det dags för morfologiskt ultraljud. Det känns lite nervöst, men det ska samtidigt bli lite roligt att få se Liten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0