Lånet beviljat!

Yes! Yes! Yes! Idag ringde de från banken och sa att vi fick lånet beviljat. Är verkligen jätteglad! Men det är ganska nervöst också. Undrar vad vi får för vårt lilla radhus? Vi hade behövt hunnit med en hel del till på huset innan det läggs ut till försäljning, men den tiden finns inte så det får bli som det blir. Vi har bland annat lite utvändig målning som skulle behöva slutföras, men det går ju inte nu när det är kallt ute. Det är trä som ligger skyddat från nederbörd, men som ändå är utvändigt. Ja, ja, vi får vad vi får... Jag vet vad jag hoppas på i alla fall.

Lilleman har varit på ganska bra humör idag. En riktig liten myskille. Han har dock varit ganska trött, men har haft svårt att somna. Det är konstigt, men det verkar som att han får extra ont i magen när han ska sova. Men så kanske det är... man kanske känner tydligare hur det känns i kroppen när man ligger och ska till och somna. Så är det nog kanske för mig också när jag tänker efter. Tycker så synd om honom när han har ont i magen. Hmm, järnsläpp... har jag ens skrivit att han är mjölkproteinallergisk? Det är han i alla fall, så det är strikt mjölkfritt för både mig och honom nu. Dessvärre råkade M köpa barnmat som innehöll mjölk och för en gångs skull så kollade inte jag heller innehållet. Det är så typiskt bara. Jag försöker att släppa på kontrollen och inte dubbelkolla allt M gör. Vet att jag inte kan hålla på så. Och just den gången blev det galet. Stackars M, fick så fruktansvärt dåligt samvete när jag upptäckte att det var mjölk i maten som Douglas ätit fyra (!!!) dagar i sträck. Men jag vet hur han är när han hamnar vid barnmatshyllan. Han blir som ett litet barn framför smågodiset. Han tycker att det är så himla skoj att välja god mat till Douglas, att han (uppenbarligen) ibland glömmer att läsa innehållsförteckningen. Han är rätt söt när han står där och väljer. Jag är mindre söt när jag står där och dissar...

Åh, det var så mysigt idag. När jag låg bredvid Douglas i sängen så lade han sin varma, mysiga hand på min kind och så somnade han. Världens varmaste hjärta fick jag då! Åh, vad jag älskar min lilla son! Jag är världens lyckligaste!!!

Den 15e ska vi egentligen ge Douglas Tuberculos-vaccin, men jag känner jättestarkt att jag inte vill det. Är det någon eventuell läsare som tycker något om det vaccinet? 

Tack Jenny, för att du läser! Två läsare med andra ord :-)

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: AnnaLii

Härligt att höra att ni fick det beviljat! =)

Hoppas att det går bra att sälja. Håller tummarna!

Ang vaccin så har båda mina fått alla sprutor som dem ska ta, hitills. Men jag är enormt kluven i den frågan. Det är ju ändå gift dem får. Jättesvår fråga. Du känner nog vad som är rätt och fel för eran del.

Sköt om er! Vi hörs.

Massa kramar!!

2010-03-04 @ 21:19:48
Postat av: signe

jag läser också, så tre läsare har du i alla fall =) Grattis till lånet!

Kram!

2010-03-05 @ 08:41:58
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: FMV

Åh, hej signe!

Vill skriva att jag hoppas att du mår bra, men vet att det bara är en konstig sak att skriva just nu, så jag låter bli...

Tänker mycket på dig! Ska svara på ditt mail. Förlåt att jag inte gjort det tidigare.

Jag är glad att du läser här i alla fall!

Kram till dig!



Anna, tror inte att dina skruttungar fått Tuberculos-vaccin. Det ingår inte i standardprogrammet. Det är endast aktuellt för att Douglas morfar är utländsk. Men honom träffar vi aldrig så det känns lite onödigt. Ska ta mig en funderare. Läsa på lite bättre kanske...



Kram till dig å!

2010-03-05 @ 12:11:34
URL: http://barnloshet.blogg.se/
Postat av: AnnaLii

Där ser man vilken bra koll jag har på vad barnen får för sprutor på bvc ;) Hahahaha....

Men...det är fortfarande gift man sprutar in dem små liven :S

Läs på du, det tror jag är bra =)

Ha en toppen helg! Kraaam!!

2010-03-05 @ 16:54:32
Postat av: Sofia A

Hej!

Gick in för att kolla hur allt var med er. Har tänkt på er.

Angående Tuberkulos vaccinet så har ju båda mina fått det. Nu träffar vi ju iaf lillemans släkt konstant men ingen av dem har tuberkulos. Ni reser ju dock mer än oss och då kan det väl vara bra? Tuberkulos börjar ju bli vanligare i Sverige igen förresten. Doktorn fick ju för sig att jag hade det .. men det visade sig att jag inte hade det. tror inte ni behöver ta viccinet pga morfar iaf. Det känns ju lite onödigt då.

Mina kära små knott har iaf inte fått ngt besvär av vaccinet.

Har ni hittat något hus ni vill köpa?

kramar//Sofia

2010-03-18 @ 11:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0