Några timmar närmare litens öde

Och så är jag ytterligare några timmar närmare ett besked om litens öde. Ska det bli tionde graviditeten som inte resulterar i ett friskt barn eller ska det bli just denna som kommer resultera i vår lycka? Sover illa på nätterna och drömmer en massa konstiga och jobbiga drömmar. Vill bara få alla svar nu och sedan gärna hoppa fram i tiden till vecka 30 typ. Men så fungerar det ju inte här i livet. Det har jag fått lära mig den hårda vägen. Det finns inga genvägar att ta. Den genvägen jag dock försöker att ta ändå är att sova så mycket jag bara kan för att det ska kännas som att tiden går snabbt. Men som sagt, ibland är det inte alltid så behagligt att sova heller.

Idag ska jag jobba igen. Jobbar mellan 15 och 19. Det blir ett ganska kort pass och det känns skönt. Jag tror att de kommer ringa från Karolinska med besked idag, och gör de inte det är jag övertygad om att de har ett negativt resultat till mig som de väntar till på måndag med att ge mig. Men detta är ju bara spekulationer och jag vet egentligen inte alls något om det.

Känner mig i alla fall fortfarande gravid så jag tror inte att jag har fått något missfall än. Peppar, peppar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0