Alldeles för långsamt

Grrr, allt går alldeles för långsamt. Jag hinner inte ens hälften av det jag vill.

Idag har jag spenderat i stort sett hela dagen på stan med K och hennes lilla Stella. Det var jättemysigt, men jag känner mig stressad över att inte ha hunnit med så mycket idag. Vet att jag måste stressa ner, men jag vill ju så gärna att det ska vara fint här när Liten kommer hem. Det jag dock hann uträtta igår satte sina spår och idag har jag känt av foglossningen rejält. Så att promenera omkring i så många timmar var kanske inte det smartaste. Men, men...

(Hihi, nu sjunger M på "Nothing compares to you". Söt!)

Hur som helst, sängen är färdigmålad och jag hann rensa lite igår. Blev dock på lite andra ställen än vad som var planerat. Började sortera in tidningar i tidsskriftsamlare. Och ja, det var väl också behövligt men kanske inte så prioriterat. Hann rensa ur det mesta ur kistan också. Där låg bland annat min gipsavgjutning som jag gjorde på magen när jag var gravid med Teo. Känns faktiskt jättekul att ha den kvar. Är glad att jag gjorde den. Ska göra en denna graviditet också, men vill vänta in i det sista för att minnas hur stor magen blev.

Imorgon ska jag iväg och fira min mormor. Hon fyller 81. Tror att det blir grillat hemma hos min morbror. Brukar alltid vara gott och trevligt. M ska stanna hemma och förhoppningsvis fixa sparksockeln i vårt kök eftersom att den fortfarande inte är på plats. Och just ja, igår fick vi faktiskt dit de sista handtagen på luckorna också och kökslampan hänger på plats (dock utan fungerande ström, men allt kan inte ske på en gång trots att jag vill det). L´s bror har tydligen gått med på att komma hit så småningom och hjälpa oss med elen. Tack och lov!

Måste bara skriva en häftig sak om magen också. Ibland ser jag hur Liten tränar på att andas. Det måste vara det som syns, för magen höjer och sänker sig i ett jämt tempo precis över hans rygg. Ser så himla häftigt ut. Tempot är snabbare än mitt eget andningstempo och det syns trots att jag håller andan, så jag vet att jag inte mixar ihop det med mitt eget. Helt otroligt att det går att se. Tror att det delvis beror på att jag har moderkakan i bakvägg. Inte så mycket som isolerar framtill då. Mysigt!

Köpte en jättecool t-shirt till Liten idag också :-)

Kommentarer
Postat av: Signe

Vad mysigt det låter med andningsträning! Trots att jag kräktes mig igenom graviditeten, knappt kunde gå på grund av foglossning och grät av trötthet så längtar jag ändå att vara gravid igen, det är ju så mysigt :)

2009-07-10 @ 21:59:36
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: FMV

Åh, det lät som en riktigt tuff graviditet. Men ja, hur det än är så är det himla mysigt och speciellt också.



Kram!

2009-07-10 @ 22:39:11
URL: http://barnloshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0