Kamerajakt!

Sitter framför datorn varje dag och jagar efter en ny kamera. Den vi har är verkligen keff!!! M har sagt emot, men på bröllopet i lördags fick vi det bekräftat av en fotograf. Han gjorde allt för att få till bra bilder, men alla blev totalt misslyckade. Och då menar jag bildkvalitén och inte vi som var med på bilderna, hehe. Jag har alltid varit intresserad av att fotografera och skulle så gärna vilja ha en systemkamera. Håller på och jämför Nikon D60 med Sony a200. Det lutar mot en Sony som ju är lite billigare och med ett bättre objektiv. A har nyligen köpt en sådan och verkar väldigt nöjd med den. Har sett många bilder på hennes blogg också som hon tagit med den, och de ser fina ut. Men så är jag lite snål också. Vet ju att Sonyn ska utgå och inväntar därför bättre priser. Men så klart med risken att de ska hinna ta slut innan.

Om någon har någon erfarenhet av dessa kameror så tar jag gärna emot tips och rekommendationer.

Jag vill ju liksom ha kameran till Liten kommer. Ja, redan från dag 1. Så snart måste det nog bli ett inköp.

Kanske ska ta och lägga ut våra gamla kameror på blocket eller tradera, så kanske det kommer in något litet bidrag till den nya. Dumt att de bara ska ligga och skräpa i en låda. Vi har en rätt så bra systemkamera, men av den gamla sorten... Med filmrulle alltså... Känns ju inte alltför aktuell. Men kanske att någon vill ha just en sådan. Ja, ja... vi får se vad som händer. En ny kamera måste vi i alla fall införskaffa.

Idag ska jag måla om Teos säng som vi hämtade igår så att den blir fin till lillebror. Den ska bli vit tänkte jag. Är träfärgad idag och inte alls särskilt fin. Tror att den är av obehandlad furu och den har liksom börjat gulna. Tycker annars att den är rätt så fin. Den har liksom hela gavlar istället för bara ribbor. Tror att den kommer se lite så där lantlig och mysig ut som jag gillar när den fått lite ny färg. Funderar också på att såga ut en stjärna och klistra på på gaveln. Men vi får se. Får ju inte bli plottrigt heller.

Det blev inga brädor till TV-möbeln förresten. M tyckte att det var en onödig kostnad nu när vi har så många andra kostnader. Men jag känner att jag snart blir galen om jag inte får den färdig. M föreslog att vi skulle spänna upp ett fint tyg istället och det kanske får bli så, trots att det inte är mitt förstahandsalternativ. Men ibland får man ju lov att kompromissa lite också. Så kanske att det blir tygjakt idag. Har sett ett fint tyg på Åhlens faktiskt.

Köpte en ny lampa på Ikeas rea också. Den har jag kikat på i över ett år men tyckt att den varit lite dyr. Så nu när den var nedsatt till 500 så slog jag till. Men som vanligt med Ikeas saker så måste man ju komplettera med en massa annat. Och denna gång handlar kompletteringen om en takkontakt och lite lampkabel.

Sååå, dagens "to do"-lista kan nog sammanfattas så här:
- måla sängen
- leta tyg till TV-möbeln
- köpa lampkabel och takkontakt.

Dags att sätta fart med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Signe

Vi har en Sony a200 som vi köpte inför Theos ankomst, och det är vi väldigt glada över!

Nu är inte jag någon proffsfotograf, jag gick fotokurser på gymnasiet och trodde nog att jag skulle komma ihåg allt.. Så var inte fallet. Men jag lär mig!

Tycker iaf att den är lätt att använda, det blir fina bilder trots att vi nästan bara använder autofunktionen =)

2009-07-07 @ 14:08:43
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: FMV

Hej Signe!

Men du, då måste det ju bara bli en sådan för oss också. Himmel och pannkaka vad vi verkar ha många gemensamma nämnare! Hur har ni det? Jag ska in på fl och skicka ett mail till istället tror jag. Har dåligt samvete över att jag inte svarat på ditt mail. Sååå, vi hörs där.

Kram till dig och Theo!

2009-07-07 @ 22:27:19
URL: http://barnloshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0