+ och -

Åh, nu har jag hittat min kamera på Tradera. Har just nu det vinnande budet på en Sony a200. Det som känns sådär är att auktionen slutar den 21:a juli, och då blir det himla tajt att få den tills Liten anländer. Men, men, vi kanske kan få låna en något bättre kamera än den vi har i några dagar i alla fall. En annan sak jag inte tänkte på när jag ivrigt kastade in mitt bud, var att jag nu inte kan köpa en från någon affär om de skulle sänka priset. Det var min kära man som fick mig att inse detta. Liiiite klantigt. Hade jag varit smart så hade jag väntat med att lägga bud på Tradera tills bara dagarna innan. Men så kan det gå när matrealismens iver tar över.

Igår lyckades jag i alla fall till viss del bocka av min "to do"-lista. Jag inhandlade en lampkontakt och lampkabel och lampan är på väg upp. Men som vanligt i vårt sunk-hus så är det alltid vissa problem och denna gång består problemet i att det tydligen inte verkar finnas någon fungerande ström i takkontakten. Sååå, lampan lyser alltså inte. Suck!!! Men ska kolla om L´s bror kan tänka sig att komma hit och kika lite på hur vår el är dragen. Vi har nämligen samma problem på ett annat ställe och jag känner hur jag snart slår sönder hela huset. Tålamodet är ju inte direkt på topp.

Hittade ett jättefint tyg på Åhlens också, men det var cirka 10cm för smalt, såklart...

Sängen verkar dock bli jättefin! Jag började måla igår, men kunde inte göra klart. Så nu ska jag nog bege mig ut i vårt varma uterum och måla lite mer.

Håll tummarna för att jag får vinna budgivningen om kameran.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller tummarna att ni får kameran ni vill ha:o)



Kram!

2009-07-08 @ 15:02:45
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: FMV

Tack tack. Kollade precis och har fortfarande det ledande budet. Men vet ju att det kan svänga snabbt på Tradera. Och många dagar kvar, så...



Men tack för tummarna!

2009-07-08 @ 17:05:35
URL: http://barnloshet.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej gumman!

Om du inte hittar en kamera till Liten kommer, sår du självklart låna min!

Kram på dig!

2009-07-12 @ 22:31:38
URL: http://novalii.blogg.se/
Postat av: FMV

Hej Anna!



Du är go´ som alltid! Jag hoppas att jag inte kommer behöva din kamera, men tackar så hjärtligt för erbjudandet. Ser ju på din blogg hur fina bilder du tar med din nya kamera.



Kram!

2009-07-12 @ 22:51:30
URL: http://barnloshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0