Finfina boken

Var in på Designtorget för ett tag sen och hittade den här fina boken. Det är en sådan där "fyll i"-bok för bebisens första år. Tyckte verkligen om den här. Tycker att den var lite kaxigare än de där klassiska ljusblå/ljusrosa. På Designtorget kostade den dock 350kronor vilket snåla jag tyckte var lite dyrt. Men igår när jag surfade runt så hittade jag den på Bokus för 213kronor och på Adlibris för 217kronor. Så imorse beställde jag den från Bokus. Ser fram emot att få hem den!

Boken om migBoken om mig(barnbyran.se)

Hos barnmorskan gick allt bra. Magen fortsätter att ligga på den nedersta kurvan. Men som sagt, så länge jag följer min egen kurva så ska det ju vara bra. Blodtrycket såg också bra ut, 120/60. Och Litens hjärtljud lät också bra. Så alltså, bra-bra!

Jag och mamma hittade garn också. Det blev tre gröna nyanser och så svart. Tror att det kommer bli jättefint. Och tur hade vi också, för istället för 25kr/nystan så var det nedsatt till 15kr/nystan. Sådana överraskningar tar man gärna emot när man kommer fram till kassan. Trevligt bemötande och bra hjälp fick vi också. Tack, Upplings!

Natten har dessvärre varit mindre bra. Lilla skruttvoffsan fick nog i sig något olämpligt när hon och M var i skogen härom dagen. Hon har nämligen varit total-risig i magen och vi har sprungit ut och in hela natten. När klockan var 7.20 imorse gav jag upp mina försök att få sova i sängen och gick och la mig i soffan istället i hopp om att voffsis skulle kunna slappna av bättre bredvid mig. Och helt rätt. Hon kom som ett skott och kröp ihop intill mig, och så sov vi tills klockan ringde vid 9.

Med andra ord är jag rätt trött nu. Så ska nog försöka sussa en stund. Hoppas på massor av ork sen när jag vaknar så att jag får lite rensning gjort idag. Vill ju liksom rensa ut all skit och hinna göra en grovstädning innan jag börjar tvätta upp Litens saker. För tvättas bör det, med tanke på att det mesta legat i ett förråd i snart sex år. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, den boken är såå fin och mycket roligare än dem traditionella.

va skönt att du ligger på den kurva.

Whiii... det är inte långt kvar!

Sköt om dig! Kraaam!!

2009-07-14 @ 22:00:04
URL: http://novalii.blogg.se/
Postat av: Kyoko

Åhhh vännen. Så skönt att se dig poa och dona inför litens ankomst. Vet ju hur stort det är att göra det och med den bakomliggande oron som man spottar i ansiktet när man vågar :-) Good on you girl!!! Keep on spitting. Snart kommer liten och då blir det han som spottar istället ;-)

2009-07-15 @ 00:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0