33+0

Idag fick jag rycka in och jobba lite trots ledig dag. Igår när jag sa att jag skulle ställa upp så kändes det riktigt tungt. Var inte alls sugen, då jag egentligen skulle ha en fyradagars-ledighet. Men det gick ändå rätt bra att komma upp imorse och jag fick en del gjort idag ändå. Efter jobbet gick jag till Plantagen och köpte en fin passionsblomma som ska få klättra i en jättestor stall-lykta jag har (utan glas). Det kommer nog bli jättefint. Trodde dock att jag hade en passande kruka, men de jag har är lite små så jag får nog komplettera med en ny kruka också för att få till det riktigt bra.

Sen åkte jag vidare till Flügger färg och köpte lite färg som vi ska ha till takbalkarna i uterummet. Efter det tog jag ett premiärbesök på Casa. De hade en del fina saker och till bra priser. Kanske får bli ett eller två återbesök dit.

Därefter bar det av till PizzaHut där jag träffade min bror, hans sambo och deras lilla gullunge W. Åh, vad jag känner starkt för detta lilla liv. Hon är ju helt underbar, lillkorvan. Jag och L ville kika lite på Ikea, men brorsan hade ingen lust så han åkte hem. Och tur var kanske det, för som vanligt så lyckades vi spendera ganska lång tid där. Både jag och L hittade en del saker. Jag hittade med L´s hjälp en bra lösning istället för skötbord. Vi har ett ganska smalt utrymme i badrummet nämligen där inga "normala" skötbord får plats, så det fick bli ett egenkomponerat. Hade så klart inte tålamod att vänta till imorgon med att sätta ihop det, så det fixade jag och M direkt när jag kom hem. Det blev helt okej faktiskt och med en hel del förvaring under. Tror att det kommer kännas funktionellt och praktiskt. Känns spännande och rätt pirrigt att börja ställa i ordning hemmet för Litens ankomst. Samtidigt som jag är rädd, så känner jag att det hjälper mig att våga tro. Och de stunder jag verkligen gör något för honom så känner jag mig så himla lycklig.

Vi avslutade med en snabbis på Babyproffsen där L köpte täcke och kudde till vagnen och lite plastad frotté med "andasfunktion". Lilla W har ärvt min brors blod och är varm som få. Så att lägga henne på vanlig plastad frotté skulle nog bara sluta i en svettig liten bebis. Det var verkligen mysigt att få spendera några timmar med dem idag.

Var hos barnmorskan igår också. Det gick bra. Blodvärdet låg på 122 vilket är toppen när det gäller mig. Blodtrycket fortsätter att ligga lågt också, så det könns tryggt. Magkurvan däremot ligger nu på den understa linjen. Men jag känner mig rätt lugn ändå. Vet ju pga ultraljud att Liten i alla fall växer som han ska trots liten mage. Och jag hade nästan räknat med att det inte hade hänt så mycket med tanke på att han ju faktiskt vänt sig sedan sist. Och jag har känt att han ligger längre ner efter det. Barnmorskan kände efter också och konstaterade att han ligger långt ner. Huvudet är fortfarande ruckbart vilket också känns lugnande. Vill inte att han ska fixera sig än, då det känns som att risken att han ska komma tidigare ökar. Nej, trots att jag längtar något enormt efter att få träffa honom så vill jag ändå att han stannar till beräknat datum.

Igår och idag har jag också känt av foglossningen ganska mycket. Men nu är det ju bara fem veckor kvar varav jag har semester de två sista. Eller, det blir nästan tre veckor faktiskt. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ånej... fick DU hoppa in i stället!...

Jag är ledsen för det! Hoppas det gick bra i alla fall. Trodde hon skulle lösa det på annat sätt faktiskt. =(

Skruttan åkte på öroninflammation.. för 10:e gången!! Jag hoppas verkligen att det ger sig snart.

Hoppas ni haft en bra helg. Vi ses i veckan.

Massor med kramar!!!

2009-06-21 @ 20:28:53
URL: http://novalii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0