Sköna ytligheter

Mmmmm! Jammi!!! Vi har precis ätit hemlagad paj med broccoli, skivad kalkon och fetaost i. Lite sallad till det blev pricken över i. Och ännu är det inte slut på smaskigheter. M gjorde en fruktsallad med vispgrädde och jag har bakat en kladdkaka, så så snart maten har lagt sig lite så blir det supersmaskig efterrätt. Längtar! Hi, hi, om vi fortsätter så här så kommer jag definitivt inte behöva bekymra mig för att gå upp för lite i vikt i alla fall.

Köpte en yoga-matta idag också. Har beställt en dvd med gravid-yoga från Amelias hemsida. Kikade lite på den idag utan att träna och den verkar helt okej faktiskt. Känner dock att jag vill ha ordentligt städat här hemma för att riktigt kunna koppla av. Det är egentligen en skönare känsla att gå iväg och köra ett pass i en grupp på något gym eller hos min barnmorska, men det blir ju typ en gång i veckan bara och jag vill gärna träna fler gånger än så. Så om inte annat så blir väl dvd´n ett bra komplement till gruppträningen.

Har varit ledig idag och passade på att åka runt och kika lite i affärer. Har provat några fantastiskt fina klänningar. Sådana där hellånga i härligt material som jag tror att jag kommer bo i i sommar. Köpte dock ingen. Försöker ha en liten policy att inte handla samma dag jag hittar plagg. Det är bättre att låta intrycken sjunka in lite och om jag fortfarande vill ha plagget efter några dagar eller en vecka, så brukar jag slå till då istället. Riskerar ju att det hinner ta slut, men impulsköpen kan lätt bli lite för många annars. Hittade en superfin i härliga färger som jag funderar på att köpa och ha när jag ska vara brudtärna i sommar (typ 3 veckor innan BF). Bruden fick se en bild på mig i den som jag tog i provhytten och hon tyckte att den var jättefin också. Den är dock från H&M, så risken att någon annan på bröllopet har samma klänning är nog ganska stor och det vore ju lite trist. Skönt i alla fall att det kommer bli ett sådant här härligt, avslappnat utomhusbröllop utan klädkod. Just därför känns det som att den klänningen skulle kunna passa väldigt bra. Bra är också att det är en sån där modell som jag i princip kan bli hur stor som helst i och den kommer ändå att passa. Ja, vi får se hur det blir.

Idag nöjer jag mig med att blogga om dessa ytligheter. Vill inte gräva på djupet idag, då jag känner att jag just nu har lite distans till oron. Ska fortsätta kvällen med lite mer ytligheter framför Äntligen hemma. Men först ett samtal till en kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0